FAQ Galerie Varianty
Varianty a opravy


Velkou předností "Generálů" je variabilita. Po několika partiích Vás zajisté napadne řada vylepšení, díky kterým hrá získá nový rozměr a bude přesně vyhovovat Vašemu vkusu a potřebám.
Na základě ročních zkušenosti s Generály, jsme všechny připomínky zpracovali do nových pravidel , která jsou zatím dostupná pouze v anglickém jazyce.

V této sekci naleznete několik oprav a doporučených změn pravidel kompatibilních se základními pravidly. Většina z nich byla zohledněna v nové edici základních pravidel. Sáhněte po ní, nebo použijte úpravy níže uvedené.
Podělíte-li se s námi Vašimi vlastními návrhy úprav budeme rádi a ty nejlepší uvedeme i se jménem autora na našem webu.

Opravy

Limit jednotek v sektoru

Maximální počet jednotek v sektoru je 10. Toto omezení neplatí pro sektor zálohy.

Cíl hry - bodování

Vítězné body získáváš následovně:

  • 5 bodů za kolo za ovládnutí soupeřova velitelského stanoviště,
  • 1 bod za kolo za ovládnutí soupeřova křídla
  • 1 bod za zajmutí soupeřovy jednotky pěchoty nebo jízdy
  • 2 body za zajmutí soupeřovy jednotky dělostřelectva
  • 1 bod pokud ve fázi bodování ovládáš více sektorů než soupeř (za ovládané sektory se považují přátelské sektory včetně velitelského sektoru a sektorů označených vlajkami i v případě, že na nich nestojí žádné jednotky).

Útok na jednotky v panice

  • Na jednotky v panice mohou útočit pouze jednotky, které dostaly rozkaz k útoku.
  • Jednotky v obranném postavení, pasivní a nepřipravené jednotky, které blokují jednotky v panice nemají nárok na bojový hod.

Pozice jednotek při střetu (str. 10 pravidel)

Tato změna zvětšuje šanci jezdectva na provedení výhodného útoku proti méně zdatné soupeřově jednotce.

Do polí s nižšími čísly se přednostně umisťují:

  1. Jednotky pěchoty, které dostaly rozkaz k přesunu/útoku
  2. Jednotky jízdy, které dostaly rozkaz k přesunu/útoku.
  3. Jednotky pěchoty nebo dělostřelectva, které dostaly rozkaz k obraně.
  4. Ostatní jednotky pěchoty.
  5. Ostatní jednotky jízdy.
  6. Ostatní jednotky dělostřelectva

Ostřelování

  • Útočník určí sektor do kterého ostřelování zamíří.
  • Obránce označí jednotky s rozkazem k obraně v napadeném sektoru.
  • Útočník zvolí jednotku, proti které provede ostřelování.
  • Ostřelování jednotky pěchoty s rozkazem k obraně má bonus +1 (jednotka je v sevřeném šiku).

Doporučené úpravy

Okamžitý útěk jednotek v panice a reorganizace

Tato úprava zjednodušuje a zpřehleňuje situaci na bojišti odstraněním nebojeschopných jednotek.

  • Jednotky pěchoty a jízdy v panice se okamžitě presunou do červené části vlastní rezervy.
  • Jednotky dělostřelectva v panice zůstávají na bojišti. Figurku dělostřelectva se položí, aby bylo jasné, že jednotka není bojeschopná.
  • Jednotka dělostřelectva v panice může být reorganizována odhozením jedné jednotky pěchoty, která se nachází ve vlastní rezervě ve stavu paniky, za stejných podmínek jako by se jednalo o reorganizaci jednotky pěchoty.

Válečné tažení

Válečné tažení se skládá ze 3 bitev, kterými hráči procházejí se stejnou armádou, čítající na začátku tažení obvyklých 20 jednotek pěchoty, 8 jednotek jízdy a 2 jednotky dělostřelectva. Po každé bitvě získají hráči zpět 50% svých jednotek odstraněných při reorganizaci (nikoli jednotky zajaté soupeřem). Hráči dostanou navíc jednu jednotku posil za každý získaný vítězný bod (jednotka dělostřelectva má hodnotu 2 jednotek jízdy nebo pěchoty).
Z těchto jednotek sestaví armádu pro následující bitvu. Během tažení platí pravidla o flexibilním rozestavení vojsk. Každá bitva tažení probíhá za jiných podmínek.

  1. Potyčka: 10 jednotek, bez dělostřelectva; Trvání: 4 kola; Vítězné body: zajaté jednotky a držení středového sektoru na konci bitvy;
  2. Hlavní bitva: standardní pravidla;
  3. Pronásledování: max. 20 jednotek; Trvání: 6 kol; Postavení: vítězovy jednotky pěchoty a dělostřelectva začínají v záloze;
Vítězné body ze všech bitev se sčítají do konečného výsledku.

Scénáře

Několik nápadů na alternativní počáteční rozmístění vojsk

Symetrické
  • Pravé křídlo: 4xP, 2xJ
  • Střed: 6xP, 2xD
  • Levé křídlo: 4xP, 2xJ
  • Záloha: 6xP, 4xJ
Jezdecká bitva
  • Pravé křídlo: 6xJ
  • Střed: 6xP, 2xD
  • Levé křídlo: 6xP
  • Záloha: 8xP, 2xJ
  • Poznámka: u soupeře je postavení zdrcadlové, tj. jízdní křídla obou soupeřů stojí proti sobě
Přepadení
  • Pravé křídlo: 6xP
  • Střed: 6xP, 2xD
  • Levé křídlo: 6xP
  • Záloha: 2xP, 8x
Průzkum bojem
  • Pravé křídlo: 4xP, 2xJ
  • Střed: 4xP, 4xJ
  • Levé křídlo: 4xP, 2xJ
  • Záloha: 8xP, 2xD