Velkou předností "Generálů" je variabilita. Po několika partiích Vás zajisté napadne řada vylepšení, díky kterým hrá získá nový rozměr a bude přesně vyhovovat Vašemu vkusu a potřebám.
Na základě ročních zkušenosti s Generály, jsme všechny připomínky zpracovali do nových pravidel , která jsou zatím dostupná pouze v anglickém jazyce.
V této sekci naleznete několik oprav a doporučených změn pravidel kompatibilních se základními pravidly. Většina z nich byla zohledněna v nové edici základních pravidel. Sáhněte po ní, nebo použijte úpravy níže uvedené.
Podělíte-li se s námi Vašimi vlastními návrhy úprav budeme rádi a ty nejlepší uvedeme i se jménem autora na našem webu.
Opravy
Limit jednotek v sektoru
Maximální počet jednotek v sektoru je 10. Toto omezení neplatí pro sektor zálohy.
Cíl hry - bodování
Vítězné body získáváš následovně:
- 5 bodů za kolo za ovládnutí soupeřova velitelského stanoviště,
- 1 bod za kolo za ovládnutí soupeřova křídla
- 1 bod za zajmutí soupeřovy jednotky pěchoty nebo jízdy
- 2 body za zajmutí soupeřovy jednotky dělostřelectva
- 1 bod pokud ve fázi bodování ovládáš více sektorů než soupeř (za ovládané sektory se považují přátelské sektory včetně velitelského sektoru a sektorů označených vlajkami i v případě, že na nich nestojí žádné jednotky).
Útok na jednotky v panice
- Na jednotky v panice mohou útočit pouze jednotky, které dostaly rozkaz k útoku.
- Jednotky v obranném postavení, pasivní a nepřipravené jednotky, které blokují jednotky v panice nemají nárok na bojový hod.
Pozice jednotek při střetu (str. 10 pravidel)
Tato změna zvětšuje šanci jezdectva na provedení výhodného útoku proti méně zdatné soupeřově jednotce.
Do polí s nižšími čísly se přednostně umisťují:
- Jednotky pěchoty, které dostaly rozkaz k přesunu/útoku
- Jednotky jízdy, které dostaly rozkaz k přesunu/útoku.
- Jednotky pěchoty nebo dělostřelectva, které dostaly rozkaz k obraně.
- Ostatní jednotky pěchoty.
- Ostatní jednotky jízdy.
- Ostatní jednotky dělostřelectva
Ostřelování
- Útočník určí sektor do kterého ostřelování zamíří.
- Obránce označí jednotky s rozkazem k obraně v napadeném sektoru.
- Útočník zvolí jednotku, proti které provede ostřelování.
- Ostřelování jednotky pěchoty s rozkazem k obraně má bonus +1 (jednotka je v sevřeném šiku).
Doporučené úpravy
Okamžitý útěk jednotek v panice a reorganizace
Tato úprava zjednodušuje a zpřehleňuje situaci na bojišti odstraněním nebojeschopných jednotek.
- Jednotky pěchoty a jízdy v panice se okamžitě presunou do červené části vlastní rezervy.
- Jednotky dělostřelectva v panice zůstávají na bojišti. Figurku dělostřelectva se položí, aby bylo jasné, že jednotka není bojeschopná.
- Jednotka dělostřelectva v panice může být reorganizována odhozením jedné jednotky pěchoty, která se nachází ve vlastní rezervě ve stavu paniky, za stejných podmínek jako by se jednalo o reorganizaci jednotky pěchoty.
Válečné tažení
Válečné tažení se skládá ze 3 bitev, kterými hráči procházejí se stejnou armádou, čítající na začátku tažení obvyklých 20 jednotek pěchoty, 8 jednotek jízdy a 2 jednotky dělostřelectva. Po každé bitvě získají hráči zpět 50% svých jednotek odstraněných při reorganizaci (nikoli jednotky zajaté soupeřem). Hráči dostanou navíc jednu jednotku posil za každý získaný vítězný bod (jednotka dělostřelectva má hodnotu 2 jednotek jízdy nebo pěchoty).
Z těchto jednotek sestaví armádu pro následující bitvu. Během tažení platí pravidla o flexibilním rozestavení vojsk. Každá bitva tažení probíhá za jiných podmínek.
- Potyčka: 10 jednotek, bez dělostřelectva; Trvání: 4 kola; Vítězné body: zajaté jednotky a držení středového sektoru na konci bitvy;
- Hlavní bitva: standardní pravidla;
- Pronásledování: max. 20 jednotek; Trvání: 6 kol; Postavení: vítězovy jednotky pěchoty a dělostřelectva začínají v záloze;
Vítězné body ze všech bitev se sčítají do konečného výsledku.
Scénáře
Několik nápadů na alternativní počáteční rozmístění vojsk
Symetrické
- Pravé křídlo: 4xP, 2xJ
- Střed: 6xP, 2xD
- Levé křídlo: 4xP, 2xJ
- Záloha: 6xP, 4xJ
Jezdecká bitva
- Pravé křídlo: 6xJ
- Střed: 6xP, 2xD
- Levé křídlo: 6xP
- Záloha: 8xP, 2xJ
- Poznámka: u soupeře je postavení zdrcadlové, tj. jízdní křídla obou soupeřů stojí proti sobě
Přepadení
- Pravé křídlo: 6xP
- Střed: 6xP, 2xD
- Levé křídlo: 6xP
- Záloha: 2xP, 8x
Průzkum bojem
- Pravé křídlo: 4xP, 2xJ
- Střed: 4xP, 4xJ
- Levé křídlo: 4xP, 2xJ
- Záloha: 8xP, 2xD